Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

(00:06) Grzegorz: W jaki sposób dobrać słowa kluczowe? I kto wybiera te słowa kluczowe? Czy zlecając Tobie usługę pozycjonowania (mając sklep), to czy słowa wybieranie są samoczynnie, czy to ja mogę podać jakie słowa kluczowe bym chciał (po jakich słowach moja strona pojawiała by się wysoko)? Kto jest za to odpowiedzialny? Jak to najlepiej zrobić?

(00:23) Łukasz: Najlepiej powierzyć to specjaliście, czyli osobie, która na co dzień pracuje w branży pozycjonowania i wie, jak dobrać słowa kluczowe, które będą korzystne akurat w przypadku Twojego sklepu internetowego.

(00:34) Grzegorz: Jeśli miałbym sklep np. ze sprzętem komputerowym, to jasne mogłoby być dla mnie, że najlepiej byłoby pojawiać się w wyszukiwarce Google na słowo „komputer”, „komputery”.

(00:46) Łukasz: Oczywiście, po części tego typu słowa będą generować Ci wartościowy ruch, natomiast trzeba by było postawić się od strony użytkownika, który chce po prostu znaleźć swój produkt. Pytanie czy wpisując „komputery” uzyskamy wartościowe wejście. Bardzo często będzie to wyszukiwanie definicji encyklopedycznych, w momencie gdy ktoś wpisuje „komputer” może chcę dowiedzieć się co to za urządzenie itd. Warto skupić się na dobraniu precyzyjnych słów kluczowych, takich które już same mogą generować nam wartościowy ruch, który zakończy się konwersją czyli np. sprzedażą produktu.

(01:34) Grzegorz: OK. To wyobrażam sobie, że jestem właścicielem sklepu, który sprzedaje sprzęt komputerowy (i peryferia), to jakiego typu słowa kluczowe wg. Ciebie byłyby dla mnie najkorzystniejsze?

(01:43) Łukasz: Wszystko zależy od Twojej oferty, natomiast przeglądając chociażby drzewo kategorii w Twoim sklepie, już możemy dobrać część słów kluczowych, które będą ogólne.

(01:52) Grzegorz: OK. Na przykład monitory lcd, tak?

(01:54) Łukasz: Chociażby. Idąc dalej, możemy wybrać przekątną tych monitorów. Skupić się na monitorach np. 22-calowych, które są obecnie bardzo popularne i poszukać fraz (które będą wyszukiwane) korzystając z ogólnodostępnych narzędzi.

(02:12) Grzegorz: To w jaki sposób Ty jesteś w stanie podkreślić, które słowa kluczowe są wpisywane? Nie ukrywam, że ja bym się zastanawiał, czy ktoś wpisuje taką frazę jak „monitor 22-calowy samsung lcd”. Skąd Ty wiesz, czy jest taka fraza wpisywana, czy nie?

(02:28) Łukasz: Posiadamy szereg narzędzi, które umożliwiają zweryfikowanie tego, jaka jest średnia wyszukiwalność miesięczna danej frazy. Jednym z ogólnodostępnych narzędzi jest Google Keyword Planner.

(02:43) Grzegorz: OK. I tam właśnie jesteś w stanie zweryfikować to ile osób szuka konkretnych fraz i dzięki temu dobrać odpowiednie słowa kluczowe?

(02:48) Łukasz: Dokładnie.

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Łukasz Dunajski

Łukasz Dunajski

O Łukaszu Swoją pracę skupia na przygotowywaniu oraz sukcesywnym wdrażaniu strategii związanych z pozycjonowaniem. Jako Specjalista ds. Pozycjonowania testuje, wyszukuje i wprowadza rozwiązania, mające na celu dostosowanie stron internetowych do wymagań stawianych przez wyszukiwarkę Google.

Doświadczenie Absolwent Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku na kierunku Informatyka i Ekonometria. Pracę w branży SEO rozpoczął w jednej z największych agencji marketingowych w Polsce

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *