Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

 

Osoby dopiero rozpoczynające swoją przygodę z branżą e-commerce często zastanawiają się, które rozwiązanie będzie lepsze: gotowa, czy może indywidualna platforma sklepu. O poradę dla świeżo upieczonych właścicieli e-sklepów poprosiliśmy Roberta Wiśniewskiego – Portfolio Project Managera Best.Net.

Przy podejmowaniu tej decyzji, decydujące są trzy czynniki:

1.Budżet

Nie ulega wątpliwości, że indywidualnie wdrożenia są znacznie droższe od gotowych platform.

2.Doświadczenie

Rozpoczynając swoją przygodę z e-commerce nie wiemy jeszcze, czego dokładnie potrzebujemy. Nie mamy wiedzy na temat technologii, dostawców oraz problemów, z którymi możemy przyjedzie nam się zmierzyć. Sytuacja będzie wymagała więc nauki. Z pewnością lepiej jest się uczyć na prostszym rozwiązaniu, które swoim rozwiązaniem nie okaże się zbyt przytłaczające. Dodatkowym atutem gotowych rozwiązań jest ich cena, gdyż jest to wariant tańszy. W przypadku zarządzania dużym projektem, ewentualne błędy mogą być znacznie bardziej kosztowne.

3.Wielkość organizacji

Sprzedając wyłącznie w Internecie, nie trzeba przejmować się tym, że nasz e-sklep jest jedynie częścią organizacji i trzeba go zintegrować np. z magazynami, produkcją i księgowością. W takiej sytuacji nie musimy inwestować wiele w technologię. W przypadku dużej organizacji, moduł e-commerce musi być spięty z procesami, które już w niej zachodzą. Wówczas warto zdecydować się na wdrożenie indywidualne.

 

Jak ocenić wielkość naszej organizacji?

Można tego dokonać patrząc na zamówienia. Realizując ok. 20 zamówień dziennie, jesteśmy w stanie samodzielnie ten towar zapakować i wysłać, wówczas nie możemy powiedzieć, że jesteśmy dużą organizacją. Jednak jeśli realizujemy dziennie kilka tysięcy zamówień – musimy wesprzeć się technologią, zadbać o integracje itp.

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *