Osoby dopiero rozpoczynające swoją przygodę z branżą e-commerce często zastanawiają się, które rozwiązanie będzie lepsze: gotowa, czy może indywidualna platforma sklepu. O poradę dla świeżo upieczonych właścicieli e-sklepów poprosiliśmy Roberta Wiśniewskiego – Portfolio Project Managera Best.Net.

Przy podejmowaniu tej decyzji, decydujące są trzy czynniki:

1.Budżet

Nie ulega wątpliwości, że indywidualnie wdrożenia są znacznie droższe od gotowych platform.

2.Doświadczenie

Rozpoczynając swoją przygodę z e-commerce nie wiemy jeszcze, czego dokładnie potrzebujemy. Nie mamy wiedzy na temat technologii, dostawców oraz problemów, z którymi możemy przyjedzie nam się zmierzyć. Sytuacja będzie wymagała więc nauki. Z pewnością lepiej jest się uczyć na prostszym rozwiązaniu, które swoim rozwiązaniem nie okaże się zbyt przytłaczające. Dodatkowym atutem gotowych rozwiązań jest ich cena, gdyż jest to wariant tańszy. W przypadku zarządzania dużym projektem, ewentualne błędy mogą być znacznie bardziej kosztowne.

3.Wielkość organizacji

Sprzedając wyłącznie w Internecie, nie trzeba przejmować się tym, że nasz e-sklep jest jedynie częścią organizacji i trzeba go zintegrować np. z magazynami, produkcją i księgowością. W takiej sytuacji nie musimy inwestować wiele w technologię. W przypadku dużej organizacji, moduł e-commerce musi być spięty z procesami, które już w niej zachodzą. Wówczas warto zdecydować się na wdrożenie indywidualne.

 

Jak ocenić wielkość naszej organizacji?

Można tego dokonać patrząc na zamówienia. Realizując ok. 20 zamówień dziennie, jesteśmy w stanie samodzielnie ten towar zapakować i wysłać, wówczas nie możemy powiedzieć, że jesteśmy dużą organizacją. Jednak jeśli realizujemy dziennie kilka tysięcy zamówień – musimy wesprzeć się technologią, zadbać o integracje itp.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *