Pisaliśmy już w tym miejscu w jaki sposób zacząć korzystać z narzędzia Google Moja Firma. Umożliwia ono stworzenie wizytówki swojego przedsiębiorstwa, która wyświetlana jest w wynikach wyszukiwania. O czym jeszcze trzeba pamiętać, podczas tworzenia profilu w Google Moja Firma i w jaki sposób zoptymalizować zamieszczone tam informacje, aby wizytówka firmy przyciągała więcej klientów?

 

Najważniejsze informacje w wizytówce Google Moja Firma

Narzędzie firmy Google posiada kilka interesujących możliwości dla właścicieli sklepów lub innych punktów usługowych. Najważniejsze jednak zadanie, jakie spełnia wizytówka od Google to przedstawienie użytkownikom wyszukiwarki podstawowych informacji o firmie, takich jak:

  • dane kontaktowe;
  • godziny otwarcia;
  • wskazówki dojazdu.

 

Optymalizacja informacji w Google Moja Firma

O czym należy pamiętać podczas wprowadzania pozostałych danych na temat swojego przedsiębiorstwa i w jaki sposób zarządzać wizytówką swojej firmy?

 

Zadbaj o aktualność danych

Pamiętaj, aby wszystkie informacje, które znajdują się w wizytówce Google Moja Firma były aktualne. Jeśli przedsiębiorstwo zmieniło siedzibę, numer telefonu lub godziny otwarcia – osoby korzystające z wyszukiwarki muszą o tym wiedzieć. W przeciwnym wypadku stracimy potencjalnych klientów, którzy nie będą mogli się z nami skontaktować.

 

Wybierz najbardziej precyzyjną kategorię

Narzędzie Google Moja Firma pozwala wybrać kilka kategorii opisujących specyfikę przedsiębiorstwa. Dzięki temu potencjalni klienci będą mogli od razu dowiedzieć się, czym zajmuje się dana firma i czy usługi przez nią oferowane spełnią ich oczekiwania. Nie warto jednak nadużywać tej możliwości i stosować kategorii jako słów kluczowych. Zmiany, które wprowadzane są na wizytówce sprawdzane są przez moderatorów i wszelkie nadużycia są niedozwolone.

google moja firma kategorie

 

Zwróć uwagę na godziny otwarcia

Wspomnieliśmy już o tym, że godziny otwarcia to jeden z kluczowych elementów wizytówki w Google. Warto pamiętać o tym, by były one zawsze aktualne – nawet jeśli zmiany są jedynie chwilowe. Narzędzie Google Moja Firma pozwala na bardzo dokładne określenie godzin otwarcia, zatem jeśli w dane dni tygodnia przedsiębiorstwo nie świadczy swoich usług, można to wyraźnie zaznaczyć.

Oprócz tego możliwe jest również wprowadzenie informacji o czasie pracy podczas świąt – służy do tego osobna opcja w panelu konfiguracyjnym wizytówki.

google-moja-firma-niestandardowe-godziny-otwarcia-min

 

Dodatkowo w panelu wyświetlana jest lista najbliższych świąt i dni wolnych od pracy, przez co szybko można dowiedzieć się, kiedy należy wprowadzić niestandardowe godziny otwarcia firmy. Jeśli tego nie zrobimy, w czasie danego święta zostanie jedynie wyświetlona informacja, że w tym dniu godziny otwarcia mogą być inne.

google-moja-firma-swieta-min

 

Dzięki dodaniu godzin otwarcia, użytkownik który wpisze w wyszukiwarkę frazę „[nazwa firmy] godziny” zobaczy na pierwszym miejscu w rezultatach informacje na ten temat z danego dnia, w którym wyszukano zapytanie:

godziny-otwarcia-google-min

 

Pamiętaj o zdjęciach!

Wizytówka w Google – zupełnie jak jej tradycyjny odpowiednik – musi byćestetyczna i przyciągać uwagę. Dlatego tak bardzo istotne jest, by dodać do profilu Google Moja Firma fotografie. Jeśli tego nie zrobimy, w wyszukiwarce pojawi się zdjęcie z serwisu Street View, czyli obraz z kamery samochodu Google. Zazwyczaj fotografie te nie są atrakcyjne wizualnie lub mogą w ogóle nie pokazywać wejścia do firmy, ponieważ może się ono znajdować z dala od drogi. Warto zatem o tę kwestię wizualną zadbać samodzielnie.

google-moja-firma-street-view-min

 

Jakie zdjęcia dodawać?

  • Zdjęcie reprezentujące całą firmę – wejście główne, fotografia wnętrza itp. Google nazywa tego typu obrazy „zdjęciami na okładkę”, które wyświetlane są w pierwszej kolejności;
  • Logo lub zdjęcie profilowe – jeśli prowadzimy jednoosobową działalność;
  • Pozostałe – może to być np. zdjęcie witryny, szyldu, fotografie pracowników, produktów i wiele innych.

Dobrym pomysłem, który znacznie uatrakcyjni wizytówkę firmy w Google jest dodanie tak zwanego wirtualnego spaceru, czyli serii zdjęć wykonanych w technice 360 stopni. Dzięki temu nie tylko klienci będą mogli zobaczyć, jak prezentuje się nasza firma, sklep czy restauracja od środka, ale takie zdjęcia pozwalają się także wyróżnić spośród konkurencji.

 

Odpowiadaj na pytania i opinie

Wizytówka w Google Moja Firma pozwala również klientom wystawiać oceny miejscom. Oczywiście każdemu właścicielowi zależy wyłącznie na tych pozytywnych, ponieważ są one najlepszą reklamą, jednak trafić się mogą również opinie negatywne.

Pamiętaj, aby odpowiadać nawet na krytyczne uwagi klientów. Dzięki temu pokażesz innym, że ich problemy nie są firmie obojętne i zawsze znajdujesz czas, by rozwiązać pojawiające się problemy.

Negatywne oceny to także sposób na to, by dowiedzieć się co można poprawić, aby oferować swoje usługi w jeszcze lepszy sposób. Recenzji nie da się usunąć – można je jedynie zgłosić do Google, jeśli są nieprawdziwe lub nie spełniają ogólnych wytycznych.

 

9 odpowiedzi

  1. Przed optymalizacja swojego wpisu w Google warto sprawdzić dla jakich słów kluczowych związanych z Twoją działalnością pojawiają się mapki. Te słowa kluczowe warto dodać umiejętnie w tytule i w opisie firmy. Wtedy jest większa szansa że Twój wpis pojawi się w mapkach. Oczywiście jest wiele innych czynników, które są brane pod uwagę w pozycjonowaniu strony w łapkach google. Pozdrawiam

      1. Co w sytuacji, jeśli nasz klient założy konto w Google specjalnie po to, aby napisać nam opinię? Bo np. nie ma i nie chce mieć konta na Facebooku, więc tam nas nie zrecenzuje, ale czuje potrzebę ocenienia naszych usług i chce to zrobić właśnie poprzez Google? Jak Google zapatruje się na opinię wystawioną z zupełnie świeżego konta?

        1. Nie ma znaczenia, jaki „staż” ma konto Google, z którego wystawiono opinie – wszystkie one są traktowane jednakowo. Nawet jeśli są to opinie negatywne, wystawione z fałszywego profilu.
          Recenzje takie można co prawda zgłosić do usunięcia (samemu nie można tego zrobić), jednak Google ukrywa tylko te opinie, które są niezgodne z jego wytycznymi – czyli np. zawierają spam reklamowy, treści wulgarne lub ich treść jest nie na temat.
          Opinii negatywnych, jednak odnoszących się do prawdziwych sytuacji, nie można usunąć w żaden sposób.

  2. jeżeli chodzi o opinie na wizytówce to warto dodać do nich komentarz w formie podziękowań zarówno za pozytywną jak i negatywną recenzję w ten sposób buduje się pozytywny wizerunek firmy, która chce się rozwijać i dostosowywać do oczekiwań klientów. A przede wszystkim szanuje każdego klienta i czas jaki poświęcił na napisanie opinii

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *