Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

(00:06) Grzegorz: Wcześniej jak rozmawialiśmy o tym gdzie będzie pojawiać się reklama, pokazałeś że moja reklama pozycjonowania będzie pojawiać się w wynikach organicznych (naturalnych wynikach w wyszukiwarce Google), a wyżej wskazałeś, że te wyniki to są linki sponsorowane z programu Google AdWords. Czym pozycjonowanie różni się od kampanii linków sponsorowanych w Google Adwords?

(00:27) Łukasz: Patrząc z perspektywy właściciela sklepu, w przypadku kampanii Adwords płacimy po prostu za to, że pojawimy się w tych wynikach. Oczywiście, sposób działania to jest osobny temat, ale jest on bardzo rozbudowany i po prostu zależy to od tego, jakie środki jesteśmy w stanie przeznaczyć na to aby w tych wynikach się pojawić.

(00:48) Grzegorz: OK, ale widziałem, że te linki sponsorowane są wyżej niż naturalne wyniki wyszukiwania. Więc wyszedłbym z założenia, że jak już mam płacić za miejsce w wyszukiwarce Google, to zamiast pozycjonowania wybieram linki sponsorowane, bo są wyżej, a jak są wyżej to prawdopodobnie więcej osób w te linki wchodzi. Jakie jest Twoje zdanie w tym zakresie?

(01:10) Łukasz: Zgadzam się z Tobą. Natomiast kwestią są koszty. Za pozycjonowanie organiczne nie ponosimy żadnych kosztów jeżeli chodzi o pojawienie się w tych wynikach. Jesteśmy tam po prostu bezpłatnie. Google indeksuje strony internetowe i na podstawie swoich algorytmów ocenia, która strona pojawi się na pierwszej, czy drugiej stronie wyszukiwania. Natomiast jeśli chcemy znaleźć się na samej górze, tak jak wspomniałeś, czyli w miejscu przeznaczonym dla kampanii AdWords, no to musimy za tą reklamę po prostu zapłacić.

(01:46) Grzegorz: OK. Czyli rozumiem, że za linki sponsorowane, za to żeby być najwyżej w wyszukiwarce Google, to musimy zapłacić wyszukiwarce.

(01:54) Łukasz: Dokładnie.

(01:55) Grzegorz: Natomiast wyszukiwarce nie musimy płacić za te linki, które są poniżej, w tych organicznych wynikach wyszukiwania.

(02:04) Łukasz: Dokładnie, tak to działa.

(02:05) Grzegorz: Ale dobrze znaleźć specjalistę i zapłacić mu, abyśmy w tych bezpłatnych wynikach wyszukiwania byli wyżej niż konkurencja.

(02:13) Łukasz: Tak jak mówisz, bardzo często te koszty, które poniesiemy (które będziemy musieli wydać na działanie agencji marketingowej, czy konkretnego specjalisty) i tak będą niższe niż koszty, które przeznaczymy na linki sponsorowane.

(02:28) Grzegorz: OK. Czyli wybór jest taki, że mogę być najwyżej w wynikach wyszukiwania w linkach sponsorowanych w programie Google Adwords, ale prawdopodobnie tez jest taka, że będzie mnie to kosztować więcej, bądź sporo więcej niż współpraca ze specjalistami z zakresu pozycjonowania stron, aby być wysoko w tych organicznych wynikach wyszukiwania.

(02:52) Łukasz: Oczywiście, przy czym musisz wziąć też pod uwagę czas, który będzie konieczny na wyświetlenie się w tych wynikach. Jeżeli chodzi o pozycjonowanie, tutaj mamy bardzo szerokie spektrum jeżeli chodzi o czas, w którym się pojawimy. W przypadku fraz, które są mniej konkurencyjne, rzadziej wpisywane w wyszukiwarkę, potrzebujmy 2-3 miesięcy, na to żeby pojawić się na pierwszej stronie wyników, chociaż nie ma tutaj sztywnej reguły. W przypadku trudniejszych fraz lub też bardzo trudnych, ten czas może wynieść nawet rok (zanim znajdziemy się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania). Jeżeli chodzi o reklamę AdWords – zapłacimy, pojawimy się zaraz po zaakceptowaniu naszych reklam przez wyszukiwarkę.

(03:37) Grzegorz: Czyli można powiedzieć, że w strategii reklamy swojego sklepu internetowego, o pozycjonowaniu można myśleć jako o długofalowej inwestycji, a linki sponsorowane mogą dać natychmiastowy efekt, ale będzie to obarczone niemałymi kosztami.

(03:56) Łukasz: Dokładnie. Musimy ponieść większe koszty za to, że po prostu szybciej uzyskamy rezultat w postaci wartościowych wejść na naszą stronę internetową.

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *