Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Stworzenie i zabezpieczenie odpowiedniego wizerunku marki to wymagające zadanie. Nie bez przyczyny bardzo często powierza się je zewnętrznym ekspertom. Znalezienie wyspecjalizowanej agencji PR nie musi być trudne. Z pomocą przychodzi baza firm.

 

Rynek agencji PR w 2022 roku

 

Z biegiem czasu prowadzenie biznesu staje się coraz bardziej wymagające. Trudna sytuacja gospodarcza i polityczna sprawia, że firmy muszą radzić sobie z nowymi zagrożeniami. Wiele z nich może wpłynąć na ich wizerunek, a odpowiednie zarządzanie nim wymaga szerokich kompetencji. Coraz częściej przedsiębiorcy delegują więc te zadania, rozpoczynając współpracę z zewnętrznymi agencjami PR.

 

Zgodnie z danymi raportu „Czego firmy oczekują dziś od agencji PR?” zrealizowanego przez Walk PR 52% przedsiębiorców uważa, że znaczenie działań public relations w ciągu najbliższych lat wzrośnie. 40% ocenia, że utrzyma się na dotychczasowym poziomie, a jedynie 8% sądzi, że ich rola będzie mniejsza. Sam rynek usług marketingowych i PR rozwija się przy tym w szybkim tempie, stając się jedną z najbardziej innowacyjnych branż nowoczesnych usług biznesowych.

 

Agencje PR w bazie firm

 

Jednym z narzędzi pozwalających na ocenę aktualnej kondycji agencji PR jest baza firm. Gwarantuje przy tym dostęp do wiarygodnych i zweryfikowanych danych, ponieważ w całości bazuje na informacjach widniejących w wielu publicznych rejestrach. W kategorii „Marketing, reklama i PR” w bazie firm ALEO.com znajdują się 98 772 przedsiębiorstwa.

 

Aż 5768 z nich specjalizuje się w usługach PR, 20 262 dostarcza usługi marketingowe, a 45 224 podmioty to agencje reklamowe. Z pomocą platformy można jednak nie tylko analizować konkretne firmy czy całe sektory rynku. Równie proste okaże się poszukiwanie konkretnych przedsiębiorstw, a następnie przyglądanie się ich profilom.

 

Jak znaleźć przedsiębiorstwo w bazie firm?

 

Osoby prowadzące działalność gospodarczą, które poszukują partnerów biznesowych specjalizujących się w usługach PR, mogą wykorzystać w tym celu bazę firm. Aby sprecyzować listę odpowiednich podmiotów, wystarczy posłużyć się jednym z dwóch sposobów:

  • Wpisać w wyszukiwarce frazę kluczową, np. „PR”, „agencja PR”, „Public Relations”.
  • Skorzystać z rozwijanego drzewka kategorii. Najpierw wybrać kategorię „Marketing, reklama i PR”, a następnie podkategorię „Usługi PR”.

 

Oczywiście sektor usług marketingowych i PR jest liderem innowacji i coraz częściej współpraca ze specjalistami z tego obszaru jest możliwa za pośrednictwem Internetu. Wielu przedsiębiorcom zależy jednak na możliwości nawiązania bezpośredniego kontaktu. W takiej sytuacji wystarczy zastosować filtr lokalizacyjny i zdefiniować województwo, do którego ma być ograniczone wyszukiwanie.

 

Zweryfikuj firmę przed podpisaniem umowy

 

Samo wytypowanie listy agencji PR z konkretnego regionu to oczywiście nie wszystko. Przed nawiązaniem współpracy należy dowiedzieć się jak najwięcej na temat potencjalnego partnera. Również w tym przypadku warto skorzystać z bazy firm. Gwarantuje dostęp do rozbudowanych i aktualnych danych dotyczących najważniejszych obszarów działania firmy.

 

Należą do nich:

 

  • dane adresowe, numer kontaktowy,
  • adres strony internetowej, adres e-mail,
  • dane przedsiębiorcy prowadzącego firmę,
  • numer NIP, REGON, KRS,
  • numery kont bankowych,
  • kody PKD wskazujące zakres działania firmy,
  • powiązania osobowe i finansowe,
  • dane finansowe (jeżeli firma jest zobowiązana do ich publikowania).

 

Ważne informacje można również znaleźć w sekcji opinii. W tym miejscu inne osoby, np. dotychczasowi kontrahenci, współpracownicy czy klienci dzielą się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami z wybranym podmiotem. Kompleksowe informacje uda się więc uzyskać w jednym miejscu i całkowicie bez opłat.

 

Osoby prowadzące agencje PR powinny mieć natomiast świadomość, że mogą samodzielnie wnieść wiele zmian do profilu, w tym uzupełnić informacje na swój temat. Dzięki temu można w łatwy sposób zyskać dodatkowy, atrakcyjny kanał promocyjny.

 

Czym kierować się, wybierając agencję PR?

Weryfikacja podstawowych informacji na temat kontrahenta to niezbędny krok w przypadku nawiązywania każdej nowej współpracy. Po ustaleniu faktycznych danych firmy, jej historii i rynkowych doświadczeń warto oczywiście poznać także szczegółowe warunki współpracy. Jak wynika z raportu Walk PR, najczęstszym źródłem wiedzy na temat agencji PR są rekomendacje znajomych z branży. Z tego źródła regularnie korzysta aż 40% ankietowanych, a często robi to 52%. Na drugim miejscu znajdują się natomiast media internetowe – łącznie regularnie bądź często informacje z nich pozyskuje 69% przedsiębiorców.

 

Najważniejszym czynnikiem rozpatrywanym na etapie doboru agencji jest kreatywność i pomysłowość. Tę cechę wskazało aż 73% menedżerów firm. Na drugim miejscu znalazła się natomiast możliwość nawiązania współpracy z dedykowanym do obsługi zespołem osób (58% odpowiedzi ankietowanych). Dla ponad jednej trzeciej respondentów liczy się doświadczenie w wybranej branży lub podobnych projektach. Co ciekawe, jedynie 23% menedżerów uznało budżet za decydujący czynnik.

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *