Obecność firmy w różnych miejscach w sieci to nie tylko dodatek – to wręcz obowiązek. Tak jak dawniej każde szanujące się przedsiębiorstwo dysponowało stroną internetową, gdzie znaleźć można było wszystkie najważniejsze informacje (produkty, usługi, dane adresowe i kontaktowe), tak teraz liczy się również dobrze prowadzony profil na kanałach społecznościowych czy obecność bezpośrednio w wyszukiwarce Google, za pomocą narzędzia Google Moja Firma.

Wizytówki Google pozwalają bowiem klientom już na etapie przeglądania wyników wyszukiwania poznać wszystkie najważniejsze informacje na temat firmy – godziny otwarcia, wskazówki dojazdu, nowości w ofercie (dzięki dostępnej od pewnego czasu funkcji wpisów) oraz mniej lub bardziej prawdziwe opinie innych klientów. Ciekawą funkcją jest też możliwość zadawania pytań, na które odpowiadać mogą zarówno inni użytkownicy, jak i właściciel wizytówki. Niedawno narzędzie to zostało rozwinięte o opcję sugerującą odpowiedź na zadawane pytanie już w momencie jego wpisywania.

 

Uzyskaj odpowiedź przed zadaniem pytania

Z nowej funkcji obecnie skorzystać można jedynie na urządzeniach mobilnych. Wystarczy przejść do sekcji „Pytania i odpowiedzi” w wizytówce i rozpocząć wpisywanie swojego zapytania.

gmf-pytanie

 

Już podczas pisania zauważyć można, że poniżej na bieżąco aktualizowane są wyniki w sekcji „Sugerowane odpowiedzi”. Ich źródłem są opinie innych klientów, którzy wystawili ocenę danej firmie lub obiektowi. Jak widać na powyższym przykładzie, zapytanie o płatny parking wyświetla wszystkie opinie, w których znalazły się wpisane słowa kluczowe (nie zawsze działa to jednak w 100%). Poszczególne fragmenty, które mogą zawierać odpowiedź na nasze pytanie, są wytłuszczane, aby łatwiej można było je odnaleźć.

Funkcja sugerowania odpowiedzi wciąż jest rozwijana, o czym świadczy obecność pytań „Czy to jest przydatne?”. Eliminowanie nieprawidłowych wyników z pewnością sprawi, że opcja ta w przyszłości stanie się o wiele bardziej skuteczna.

Oczywiście sugerowane odpowiedzi działają najlepiej w wizytówkach, które posiadają dużo różnorodnych opinii – dzięki temu sztuczna inteligencja ma szersze pole do popisu i potrafi „wyszukać” wartościowe fragmenty, które będą bardziej dopasowane do zapytania użytkownika. Dlatego też warto zachęcać swoich klientów do pozostawiania opinii – nie tylko tych z oceną, ale również z opisem. Pozwoli to o wiele lepiej poznać daną firmę lub miejsce przed skorzystaniem z jego usług.

Warto jedynie pamiętać, że ocen użytkowników nie można w żaden sposób moderować ani usuwać (o ile nie są one sprzeczne z regulaminem usług Google) – jedyną metodą obrony przed negatywną opinią jest funkcja odpowiedzi, która pozwala właścicielowi wizytówki na ustosunkowanie się do zarzutów lub zaproponowanie rozwiązania, które usatysfakcjonuje zgorszonego klienta.

 

2 odpowiedzi

  1. Z pewnością takie zmiany w Google Moja Firma sprawią, że wiele firm zacznie brać pod uwagę w większym stopniu wizytówkę marki. Niektórzy już z pewnością wykonywali pewne zabiegi w tych wizytówkach i teraz będą mieli mniej do roboty. Trzeba mieć jednak na uwadze, że w najbliższym czasie mogą pojawić się kolejne zmiany wdrożone przez Google 😉

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *