Spośród wszystkich mediów społecznościowych, jedynie na LinkedIn nie ma obecnie możliwości bezpośredniego dodawania filmów – możliwe jest jedynie udostępnianie ich z innych źródeł, np. YouTube. Kilka dni temu LinkedIn rozpoczął testowanie funkcji wygrywania wideo bezpośrednio na portal przez swoją aplikację mobilną. Oprócz tego, dla użytkowników dostępne będą statystyki wyświetleń, różniące się jednak nieco od tych dostępnych w innych kanałach społecznościowych.

 

Wideo na LinkedIn

Testy bezpośredniego wgrywania filmów na portal LinkedIn ograniczone są obecnie do użytkowników ze Stanów Zjednoczonych. Część z nich ma możliwość dodawania nagranych przez siebie treści wideo przy pomocy aplikacji mobilnej LinkedIn. Oprócz tego użytkownicy mogą opublikować wcześniej nagrane materiały, które znajdują się w pamięci urządzenia.

Film dodany bezpośrednio na LinkedIn może mieć maksymalnie 10 minut, jednak jak twierdzą przedstawiciele portalu, najbardziej efektywne są treści wideo, które mają od 30 sekund do 5 minut. Podobnie jak w przypadku np. Facebooka, filmy będą domyślnie odtwarzane z wyłączonym dźwiękiem.

 

Statystyki wyświetleń z informacją o stanowisku oraz firmie

LinkedIn umożliwi również sprawdzenie, ile osób obejrzało dane wideo. Jednak dane te będą wzbogacone o dodatkowe informacje. Statystyki pokażą także, w jakiej branży pracują osoby oglądające opublikowane filmy oraz jakie stanowiska zajmują w firmach. Dane te będą przedstawione zbiorczo, nie zobaczymy więc konkretnych personaliów widzów wraz z informacją o ich zatrudnieniu.

Jakie korzyści mogą płynąć z przedstawienia takich informacji w statystykach wyświetleń? Przede wszystkim wiedza o tym, gdzie są zatrudnione osoby, które oglądają publikowane na LinkedIn filmy, pozwala na jeszcze bardziej skuteczne budowanie listy kontaktów biznesowych – na czym w pierwszej kolejności opiera się ten serwis społecznościowy. Publikując film przedstawiający nowy produkt lub usługę, można na podstawie statystyk wraz z informacją o branży i stanowisku, zbudować listę potencjalnie zainteresowanych nowością osób.

Opcja bezpośredniego dodawania filmów do serwisu LinkedIn sprawi także, że publikowanie wspomnianego wcześniej filmu na temat nowego produktu lub usługi będzie o wiele prostsze i szybsze. Wcześniej należało najpierw umieścić taki film w zewnętrznym serwisie (np. YouTube), a następnie zamieścić do niego odnośnik we wpisie na LinkedIn.

Nowe możliwości związane z treściami wideo na LinkedIn to także szansa na to, że wkrótce będzie możliwe umieszczanie w nich reklam – wzorem pozostałych dużych platform społecznościowych. Przedstawiciele LinkedIn nie zapowiedzieli póki co, kiedy taka opcja miałaby się pojawić.

Dodawanie wideo z poziomu aplikacji mobilnej LinkedIn bezpośrednio na portal jest obecnie w fazie testów, jednak funkcja ta ma być udostępniona globalnie w ciągu nadchodzących miesięcy.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *