Publikowanie treści w mediach społecznościowych wiąże się z przestrzeganiem różnych zasad – jedną z nich jest na przykład limit znaków dla każdego wpisu. Jaka powinna być zatem długość postów w social media? Ile znaków muszą mieć wpisy, aby nie tylko nie przekraczały one limitu narzuconego przez właściciela strony, ale były także łatwiejsze w odbiorze dla czytelników?

 

Dlaczego długość posta ma znaczenie?

To, ile znaków będzie miał wpis w mediach społecznościowych ma wpływ głównie na to, ile czasu użytkownik poświęci na jego przeczytanie. Obecnie przyswajamy bardzo dużo informacji i nikt nie ma czasu na lekturę długich postów. Ważne jest zatem, by publikowane w social media treści dało się przeczytać bardzo szybko.

 

Długość postów na Facebooku

Na początek sprawdźmy, ile znaków może mieć wpis na najpopularniejszym portalu społecznościowym. Limit jest bardzo duży, ponieważ na Facebooku można zamieścić post o długości nawet 60 tysięcy znaków! Są to niemal 33 strony znormalizowanego maszynopisu, a więc osoby lubiące pisać mają tutaj szerokie pole do popisu. Oczywiście mało kto zamieszcza tak długie posty – przede wszystkim nikt by ich nie przeczytał. Ile zatem znaków powinien mieć idealny wpis na Facebooku?

Okazuje się, że optymalna długość postów na Facebooku wynosi od 40 do 150 znaków. Dlaczego właśnie tyle? Ponieważ kiedy udostępniamy na portalu społecznościowym link do tekstu na naszej stronie internetowej, treść takiego wpisu jest jedynie uzupełnieniem tak zwanego „meta opisu”, który jest automatycznie pobierany z witryny.

Większość użytkowników przeglądając posty z linkiem na portalu społecznościowym najpierw zauważa zdjęcie lub grafikę, później meta tytuł oraz opis, a w dalszej kolejności czyta treść wpisu. Powinna ona zatem być kontekstem, dodatkiem do udostępnianego linku. Co ciekawe – opis jak i tytuł można bez problemu zmienić! Po najechaniu na te elementy kursorem podświetlają się one, a kliknięcie tytułu lub opisu umożliwia ich edycję:

długość postów na Facebooku

 

Długość wpisu na Twitterze

W założeniu Twitter służy do publikowania krótkich postów. Zatem niezmiennie od lat długość wpisu na Twitterze to 140 znaków.

twitter-wpis-min

 

Od pewnego jednak czasu do tego limitu nie są wliczane nazwy użytkowników (poprzedzone znakiem @) zamieszczane w postach. Dodatkowo serwis społecznościowy automatycznie skraca wklejane do treści linki, przez co zawsze zajmują one 23 znaki, niezależnie od tego jak długi odnośnik zamieścimy. Zawsze zatem zostaje 117 znaków:

twitter-link-min

 

Podobnie jak w przypadku Facebooka, optymalna długość posta na Twitterze powinna wynosić około 130-140 znaków. Zatem im krócej, tym lepiej!

 

Długość treści na YouTube

Co prawda ten serwis skupia się na treściach wizualnych, jednak pojawiają się tam również teksty – mowa tutaj o opisach kanału, filmów czy playlist. Treści pisane nie mają na YouTubie tak wielkiego znaczenia, jednak pomagają one przede wszystkim lepiej pozycjonować opublikowany film (wszak portal ten jest drugą po Google najpopularniejszą wyszukiwarką), ale również opisy tekstowe są dobrym sposobem na nadanie kontekstu, poinformowanie o czym jest dane wideo. Dodatkowo w opisie można zamieścić np. linki do strony sklepu internetowego.

Jeśli chodzi o limity znaków – opis kanału na YouTube nie może przekroczyć 1000 znaków.

youtube-opis-kanalu-min

 

W przypadku tytułów filmów oraz ich opisów, limit nie został określony, jednak jeśli użytkownik wprowadzi zbyt dużo znaków, zostanie wyświetlony odpowiedni komunikat.

youtube-limit-min

 

Najważniejsze co trzeba zapamiętać, to fakt, że opis filmu na YouTube wyświetla jedynie pierwsze dwa-trzy jego zdania – resztę można zobaczyć po kliknięciu „Pokaż więcej”. Zatem najważniejsze informacje – jak np. linki do landing page’a – trzeba zamieszczać na samym początku opisu.

youtube-opis-wyswietlany-min

 

Limity znaków na Instagramie

Jest to kolejny portal społecznościowy, który skupia się przede wszystkim na treściach wizualnych – w tym przypadku głównie zdjęciach (ale również krótkich filmach). Instagram narzuca limit 150 znaków w przypadku tak zwanego „Bio”, czyli opisu profilu.

Opis pod zdjęciem może mieć maksymalnie ponad 2000 znaków, jednak warto pamiętać, że jest on ucinany po pierwszych trzech linijkach, a jego optymalna długość to około 125 znaków. Zatem ponownie – jak w przypadku YouTube’a – najważniejsze informacje w opisie powinny być zamieszczone na jego początku, natomiast hashtagi warto umieszczać na samym końcu. Jeśli mowa o hashtagach, to w opisie można ich zamieścić maksymalnie 30.

 

2 odpowiedzi

  1. W moim przypadku najlepiej sprawdzają się na Facebooku wpisy długości 1000-1500 zzs – zbierają tony lajków, serduszek, sensownych komentarzy i udostępnień. Wszystko zależy tak naprawdę od grupy docelowej, przyjętej strategii i tego, czy chce się zatrzymać zaangażowanie na Facebooku, czy liczymy tylko na przelotne zainteresowanie i nic nie znaczące lajki od osób, które po prostu „polubiły” słodkiego kotka, a nas jako nas mają gdzieś, czy wpis ma służyć jedynie przekierowaniu ruchu na stronę zewnętrzną.

  2. Mnie interesuje skuteczność, czy też nieskuteczność używania w postach Facebook hashtagów. Ułatwia to jednoczesne postowanie na Instagram, ale często psuje widok mobilny. Pytanie, czy warto używać hashtagi, czy też produkować posty na Instagram oddzielnie?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *