Share on Facebook6Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...

Chcesz aby treści, które tworzysz w ramach strategii content marketingu przyciągały więcej osób? Jak pozyskać ruch z wyszukiwarki Google na swoje strony internetowe, zawierające teksty poradnikowe, wpisy na blogu lub filmy wideo – a więc to, co potrzebne do dobrze wykonanego content marketingu? Obejrzyj najnowszy odcinek eMarketing TV, prezentujący darmowe narzędzie, służące do dobierania słów kluczowych.

 

Answerthepublic.com – jak znaleźć frazy kluczowe?

Załóżmy, że chcemy stworzyć tekst poradnikowy na temat zawrotów głowy – najpierw musimy zastanowić się nad tym, jakie pytania użytkownicy wpisują przeglądarkę, by trafić na rozwiązanie swojego problemu. Z pomocą przychodzi strona answerthepublic.com – wpisujemy w wyszukiwarkę słowo „zawroty”, zmieniamy (i to jest ważne!) język na polski (PL) i klikamy przycisk „Get questions”.

answerthepublic-wyszukiwanie-min

 

Po pewnym czasie pojawią się rezultaty w postaci graficznej:

pytania-zawroty-min

Widzimy rzeczywiste pytania, jakie użytkownicy wpisują do wyszukiwarki szukający rozwiązania jakiegoś problemu, takie jak:

  • kto leczy zawroty głowy?
  • jak leczyć zawroty głowy?
  • co na zawroty głowy?
  • czemu mam zawroty głowy?

I wiele innych – nie musimy zatem sami zastanawiać się nad tym, jakie słowa kluczowe dobrać do pisanego przez nas tekstu.

 

Zalety doboru odpowiednich słów kluczowych

 

Treści dostosowane do potrzeb klientów

Nie zawsze dobrym rozwiązaniem jest intuicyjne podejście do pisania tekstów w ramach strategii content marketingu – w takim przypadku możemy stworzyć poradniki, które niekoniecznie będą dla kogoś interesujące. Korzystając z narzędzia answerthepublic.com dokładnie widzimy, co interesuje klientów i dzięki temu jesteśmy w stanie napisać tekst lub nagrać film, który odpowie na rzeczywiste potrzeby użytkowników. Dobrze stworzone treści są w stanie znacznie zwiększyć ruch na naszej stronie z wyszukiwarek internetowych.

 

Poznanie rzeczywistych potrzeb użytkowników

Załóżmy, że chcemy napisać tekst na temat aparatów fotograficznych – wchodzimy zatem na stronę answerthepublic.com i wyszukujemy słowo „aparat”.

pytania-aparat-minWidzimy listę pytań takich jak „który aparat lepszy?”, „jak działa aparat cyfrowy?” i inne na temat urządzenia służącego do wykonywania zdjęć. Jednak wśród fraz znajdziemy również pytanie „jak aparat prostuje zęby?”, a zatem wkraczamy w sferę stomatologii. Pisząc tekst na temat sprzętu fotograficznego nie zależy nam na osobach, które poszukują informacji o aparatach na zęby. Nie liczy się ilość osób, które przeczytały nasz artykuł, a to ile z nich rzeczywiście stać się może naszymi przyszłymi klientami.

Istotne jest zatem, by nie nasycać tekstu frazami zbyt ogólnymi – we wspomnianym wyżej przykładzie o wiele lepszym rozwiązaniem byłoby zastosowanie dłuższych, bardziej rozbudowanych słów kluczowych. Chcąc zatem pozyskać klientów zainteresowanych sprzętem fotograficznym, należy zastosować rozszerzone słowa kluczowe, np. aparat cyfrowy, aparat fotograficzny itp.

 

Jak wykorzystać frazy kluczowe?

Kolejnym etapem tworzenia skutecznych treści content marketingowych, jest odpowiednie nasycenie treści wyszukanymi właśnie słowami kluczowymi. Ważne jest nie tylko kilkukrotne powtórzenie frazy w każdym z akapitów, ale również wykorzystanie pytań z answerthepublic.com jako tytuły lub śródtytuły. Dzięki takiemu zabiegowi mamy o wiele większe prawdopodobieństwo, że spełnimy oczekiwania naszych klientów oraz zwiększymy organiczny ruch na naszą stronę z wyszukiwarek internetowych.

Zwiększenie ruchu jest głównym celem działań content marketingowych – jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat tej strategii, która niskim nakładem kosztów daje szansę na zwiększenie ilości klientów, obejrzyj odcinek eMarketing TV, który jest poświęcony temu tematowi.

Zachęcamy do śledzenia eMarketing TV, nadawanej na żywo w każdą środę oraz piątek o godzinie 14:00. Poznasz sposoby na usprawnienie strategii eMarketingowej, a także narzędzia ułatwiające jej efektywne wdrażanie, dzięki którym Twój biznes osiągnie sukces!

Śledź eMarketing.pl na Facebooku i bądź na bieżąco!

Zapraszam też do kontaktu na www.kordeczka.pl i na moim profilu na Facebooku.

Rating: 10.0. From 1 vote.
Please wait...
Share on Facebook6Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Grzegorz Kordeczka

Grzegorz Kordeczka

Strateg eMarketingu, Trener Biznesu, Przedsiębiorca.

Szkoli, obsługuje, największyche marki zarówno z sektora B2B jak i B2C. Realizował projekty strategiczne i szkoleniowe m.in. dla: ENEA, OSRAM, CURVER, MEDIA EXPERT, ORIFLAME, MIASTO POZNAŃ, UNIWERSYTET WARSZAWSKI.

Wykłada na Uniwersytecie Warszawskim, Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

Prelegent szkoleń i konferencji organizowanych przez tak znamienitych organizatorów jak: Milewski & Partnerzy, 360SBC, Braian Tracy International.

Pomógł klientom, dzięki tworzonym przez niego i jego trenerów strategiom eMarketingowym, właściwie prowadzić działania w internecie, uzyskując dla nich zyski liczone w milionach złotych. Grzegorz szkoli przedstawicieli biznesu i korporacji skuteczności biznesu, eMarketingu, organizacji.

Jego warsztat inżynierii i metodologii należy do najbardziej zaawansowanych i skutecznych co udowodnił już w setkach organizacji.

Stąd znane motto Grzegorza brzmi: Sukces to nie przypadek. Zostań reżyserem swojego szczęścia.

Napisz do mnie: g.kordeczka@webdoctor.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *