Share on Facebook6Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
Rating: 5.5. From 2 votes.
Please wait...

Google Analytics to niezwykle potężne narzędzie, które służy do analizy statystyk stron internetowych. Właściciel programu cały czas rozwija go oraz dodaje nowe funkcje, dzięki czemu zbieranie oraz analizowanie danych dotyczących ruchu na witrynie czy wskaźników konwersji jest o wiele dokładniejsze oraz łatwiejsze.

Ostatnio Google poinformowało, że wkrótce wszystkich użytkowników narzędzia Google Analytics po zalogowaniu będzie witała nowa strona docelowa. Oprócz tego Google planuje wprowadzić osobną sekcję, która szczególnie przydatna będzie dla nowych użytkowników.

 

Google Analytics – nowa strona docelowa ułatwia analizę najważniejszych danych

Na swoim blogu twórcy Google Analytics poinformowali, że planują w najbliższym czasie (w ciągu kilku tygodni) wprowadzić nową stronę docelową, która pojawiać się ma użytkownikom zaraz po zalogowaniu.

Dotychczas osoby wchodzące na stronę Google Analytics witane były ekranem zawierającym ogólne informacje o odbiorcach.

google-analytics-stara-strona-docelowa-min

 

Nowa strona docelowa to natomiast przegląd najważniejszych informacji związanych z obecnością biznesu w sieci:

google-analytics-nowa-strona-docelowa-min

 

Nowa strona docelowa jest o wiele bardziej przejrzysta i zbiera ona najważniejsze informacje na temat statystyk strony internetowej ze wszystkich raportów. W jednym miejscu są widoczne dane w czasie rzeczywistym oraz wykresy pokazujące zmiany w ostatnich kilku dniach.

Nowa strona startowa Google Analytics nadaje również poszczególnym sekcjom z danymi odpowiednie tytuły w formie pytań (np. „Jakie są źródła wizyt na stronie?”), dzięki czemu bardzo szybko można sprawdzić najważniejsze informacje. Użytkownicy, którzy chcą poznać więcej szczegółów mogą najechać kursorem na interesujące ich dane lub kliknąć odnośnik do bardziej dokładnego raportu.

google-analytics-strona-deocelowa-nowosci-min

 

Pozostałe informacje i raporty nie ulegają zmianie, a poprzednia strona docelowa Google Analytics będzie nadal dostępna – wystarczy kliknąć zakładkę „Odbiorcy”, a następnie wybrać pozycję „Przegląd”.

 

Odkrywaj nowe funkcje Google Analytics

Oprócz nowego ekranu startowego, Google wprowadza do swojego narzędzia również nową zakładkę „Odkrywaj” (Discover), znajdującą się w dolnym lewym rogu strony. Jej kliknięcie przeniesie użytkownika na witrynę, która zawierać będzie informacje o nowych funkcjach Google Analytics oraz poradniki jak z nich korzystać w najbardziej optymalny sposób.

google-analytics-odkryj-min

 

Dotychczas narzędzie Google Analytics mogło być trudne w obsłudze – zwłaszcza dla osób, które nie wiedziały, gdzie szukać konkretnych informacji na temat tego, jak radzi sobie ich witryna w sieci. Wraz z planowanymi przez Google zmianami korzystanie z narzędzia do analizy danych strony internetowej powinno być znacznie łatwiejsze.

Nowa zakładka „Odkrywaj” również pozwala na zapoznanie się z dodatkowymi narzędziami i sposobami jak używać ich, aby dokładniej analizować dane swojej strony internetowej.

Rating: 5.5. From 2 votes.
Please wait...
Share on Facebook6Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Redakcja eMarketing.pl

Redakcja eMarketing.pl

eMarketing.pl - portal informacyjny z dziedziny marketingu internetowego, na którym znajdziesz najświeższe informacje z branży oraz artykuły i wywiady tworzone wspólnie z ekspertami w obszarze digital marketingu. Czytaj eMarketing.pl codziennie i dowiedz się, jak osiągnąć sukces w sieci!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *