Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

Jak zainstalować Google Analytics w sklepie internetowym?

(00:06) Grzegorz: Rafał, mówiłeś że to jest proste. Nie ukrywam, że raz miałem z tym do czynienia i rzeczywiście udało mi się, ale jest to pytanie, na które na pewno wiele osób chciałoby znać odpowiedź. Jak zainstalować Google Analytics w swoim sklepie internetowym?

(00:18) Rafał: To jest proste, ale trzeba niestety mieć troszeczkę podstawowej wiedzy technicznej. Często zdarza się tak, że sklepy internetowe, czy całe platformy sklepów internetowych już w swoich CMS-ach (panelach administracyjnych) mają zaplanowane miejsce, w które należy wkleić numer kodu Google Analytics. To wystarcza.

(00:51) Grzegorz: OK, czyli muszę fizycznie przekopiować kod z Google Analytics do swojego sklepu internetowego?

(00:58) Rafał: Tak, w praktyce wygląda to w ten sposób, że rejestrujesz konto Google Analytics, zajmuje to mniej więcej trzy minuty. Pojawia Ci się numer „UA”, czyli Twój indywidualny numer konta Google Analytics. W wielu przypadkach wystarczy po prostu skopiować ten kod/numer do panelu administracyjnego. Jeżeli nie ma takiej możliwości, wówczas potrzebna jest pomoc osoby technicznej, która odpowiada za kod Twojej strony. Wystarczy wysłać jej króciutki fragment kodu, a ona wklei go w odpowiednim miejscu.

(01:37) Grzegorz: Czyli ten kod jest zawsze taki sam? Czy może się zmienić? Czy jest to raczej standardowy kod, który ja po prostu wysyłam do programisty lub sam kopiuje i wklejam do platformy sklepu internetowego?

(01:48) Rafał: Przy takich podstawowych ustawieniach, które w 90% przypadków są wystarczające dla użytkowników, to jest zawsze ten sam kod. Tylko, że ze zmiennym numerem identyfikacyjnym. Natomiast, jak najbardziej można też modyfikować kod Google Analytics, w bardzo zaawansowany sposób. Można wysyłać niestandardowe informacje/dane, no ale to już „zabawa” naprawdę zaawansowana.

(02:11) Grzegorz: Rozumiem, czyli jeśli chodzi o tą podstawową część – o wklejenie oraz znalezienie kodu do swojego sklepu internetowego. Czy gdzieś będę w stanie to zobaczyć?

(02:20) Rafał: Grzegorz, jak najbardziej! W każdej chwili, każdy z uczestników Akademii może zapytać mnie o to, w jaki sposób dodać kod Google Analytics na stronę i zawsze oczywiście pomogę.

(02:33) Grzegorz: Gdzie jako uczestnik Akademii, mogę zadać Tobie takie pytanie?

(02:35) Rafał: Pod każdą lekcją, która jest przeze mnie prowadzona, znajduje się miejsce na komentarze, na pytania i to jest ta przestrzeń, w której możesz zadać to pytanie.

(02:45) Grzegorz: Ok, jako uczestnik akademii, przynależę też do zamkniętej grupy na Facebook-u, na której są inni eksperci oraz uczestnicy. Czy jeśli zadam Tobie pytanie w tej naszej zamkniętej społeczności, to udzielisz mi odpowiedzi również tam?

(03:00) Rafał: Oczywiście! Nie ma znaczenia, którymi „drzwiami” do mnie dotrzesz. Wystarczy, że zadasz pytanie i jak najbardziej będziemy mogli popracować na Twoim konkretnym przykładzie, na Twojej stronie.

(03:12) Grzegorz: Ok, będę miał to na uwadze. Dziękuje!

 

 

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

redakcja emarketing

redakcja emarketing

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *