Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

Jak zainstalować Google Analytics w sklepie internetowym?

(00:06) Grzegorz: Rafał, mówiłeś że to jest proste. Nie ukrywam, że raz miałem z tym do czynienia i rzeczywiście udało mi się, ale jest to pytanie, na które na pewno wiele osób chciałoby znać odpowiedź. Jak zainstalować Google Analytics w swoim sklepie internetowym?

(00:18) Rafał: To jest proste, ale trzeba niestety mieć troszeczkę podstawowej wiedzy technicznej. Często zdarza się tak, że sklepy internetowe, czy całe platformy sklepów internetowych już w swoich CMS-ach (panelach administracyjnych) mają zaplanowane miejsce, w które należy wkleić numer kodu Google Analytics. To wystarcza.

(00:51) Grzegorz: OK, czyli muszę fizycznie przekopiować kod z Google Analytics do swojego sklepu internetowego?

(00:58) Rafał: Tak, w praktyce wygląda to w ten sposób, że rejestrujesz konto Google Analytics, zajmuje to mniej więcej trzy minuty. Pojawia Ci się numer „UA”, czyli Twój indywidualny numer konta Google Analytics. W wielu przypadkach wystarczy po prostu skopiować ten kod/numer do panelu administracyjnego. Jeżeli nie ma takiej możliwości, wówczas potrzebna jest pomoc osoby technicznej, która odpowiada za kod Twojej strony. Wystarczy wysłać jej króciutki fragment kodu, a ona wklei go w odpowiednim miejscu.

(01:37) Grzegorz: Czyli ten kod jest zawsze taki sam? Czy może się zmienić? Czy jest to raczej standardowy kod, który ja po prostu wysyłam do programisty lub sam kopiuje i wklejam do platformy sklepu internetowego?

(01:48) Rafał: Przy takich podstawowych ustawieniach, które w 90% przypadków są wystarczające dla użytkowników, to jest zawsze ten sam kod. Tylko, że ze zmiennym numerem identyfikacyjnym. Natomiast, jak najbardziej można też modyfikować kod Google Analytics, w bardzo zaawansowany sposób. Można wysyłać niestandardowe informacje/dane, no ale to już „zabawa” naprawdę zaawansowana.

(02:11) Grzegorz: Rozumiem, czyli jeśli chodzi o tą podstawową część – o wklejenie oraz znalezienie kodu do swojego sklepu internetowego. Czy gdzieś będę w stanie to zobaczyć?

(02:20) Rafał: Grzegorz, jak najbardziej! W każdej chwili, każdy z uczestników Akademii może zapytać mnie o to, w jaki sposób dodać kod Google Analytics na stronę i zawsze oczywiście pomogę.

(02:33) Grzegorz: Gdzie jako uczestnik Akademii, mogę zadać Tobie takie pytanie?

(02:35) Rafał: Pod każdą lekcją, która jest przeze mnie prowadzona, znajduje się miejsce na komentarze, na pytania i to jest ta przestrzeń, w której możesz zadać to pytanie.

(02:45) Grzegorz: Ok, jako uczestnik akademii, przynależę też do zamkniętej grupy na Facebook-u, na której są inni eksperci oraz uczestnicy. Czy jeśli zadam Tobie pytanie w tej naszej zamkniętej społeczności, to udzielisz mi odpowiedzi również tam?

(03:00) Rafał: Oczywiście! Nie ma znaczenia, którymi „drzwiami” do mnie dotrzesz. Wystarczy, że zadasz pytanie i jak najbardziej będziemy mogli popracować na Twoim konkretnym przykładzie, na Twojej stronie.

(03:12) Grzegorz: Ok, będę miał to na uwadze. Dziękuje!

 

 

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Rafał Szeles

Rafał Szeles

Dyrektor Zarządzający WebDoctor, strateg eMarketingu, Certyfikowany specjalista Google AdWords i Google Analytics.

Projektując strategie łączy doświadczenie z zakresu prowadzenia kampanii eMarketingowych z praktyką w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Dzięki temu jego strategie obejmują nie tylko etap pozyskania leadów, ale również optymalizację procesów ofertowania, obsługi sprzedażowej i posprzedażowej. Doświadczenie zbierał prowadząc projekty dla Uniwersytetu Warszawskiego, Miasta Poznań, Subway Polska, Targów Remadays oraz Życia bez Ograniczeń (wizyta Nicka Vujicica w Polsce).

Ekspert ds. analizy i optymalizacji w Akademii eCommerce oraz twórca publikacji na portalu eMarketing.pl. Zwolennik automatyzacji lejków sprzedażowych, dzięki którym klienci osiągają skalę sprzedaży niemożliwą do wygenerowania tradycyjnymi metodami.

Napisz do mnie: r.szeles@webdoctor.pl

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *