Amerykański gigant kolejny raz wprowadził zmiany w swojej wyszukiwarce. Wraz z początkiem roku nowe oznaczenie reklam AdWords było testowane w Wielkiej Brytanii, a dziś mogą je zobaczyć również internauci w innych krajach – także w Polsce. Czy nowy sposób oznaczania linków sponsorowanych w jakikolwiek sposób wpłynie na zwiększoną klikalność w reklamy?

 

Nowe oznaczenie reklam Google

Najnowsza zmiana usuwa jedynie zielone tło z etykiety, natomiast kolorystyka pozostaje taka sama. Oto jak wcześniej prezentowały się oznaczenia reklam AdWords:

reklamy google stare

 

Natomiast tak oznaczane są linki sponsorowane aktualnie:

buty sportowe nowe linki sponsorowane

 

Czy reklamy będą klikane częściej?

Skutkiem takiej zmiany może być o wiele większa klikalność w linki sponsorowane, gdyż oznaczenie to coraz mocniej zlewa się z białym tłem, a tym samym jest bardzo subtelne i nie rzuca się w oczy tak, jak etykieta w kolorze zielonym. Z pewnością mniej obeznani z nowymi technologiami użytkownicy wyszukiwarki Google częściej będą klikać w pierwszy rezultat wyszukiwania, nie mając świadomości, że jest to opłacona reklama. Sprawa o wiele bardziej komplikuje się dla Internautów posługujących się na co dzień językiem angielskim. Słowo „Reklama” w języku polskim jest na tyle długie, że mimo wszystko wyróżnia się wśród wyników, za to angielskie słówko „Ad” przez mniej wprawne oko może zostać zupełnie pominięte… Poniżej przykład w języku angielskim:

google-adwords-english-min

 

Ewentualne obawy rozwiewa jednak samo Google, które twierdzi, że przeprowadzone przez nich testy wykazały, iż zmiana koloru etykiety nie wpływa na zdolność użytkowników do odróżnienia linków sponsorowanych od wyników naturalnych.

Na koniec warto sprawdzić, jak na przestrzeni lat zmieniało się oznaczenie reklam w wynikach wyszukiwania Google. Jak widać przez ostatnie 10 lat wygląd linków sponsorowanych zmienił się dość znacząco.

jak zmienilo sie oznaczenie reklam google

Źródło: searchengineland.com

 

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat reklam Google oraz tego, czy lepiej zainwestować w linki sponsorowane lub skupić się jedynie na skutecznym pozycjonowaniu, zachęcamy do obejrzenia odcinka eMarketing TV, który porusza oba te zagadnienia. Materiał ten przedstawia zarówno zalety, jak i wady pozycjonowania oraz linków sponsorowanych. Zapraszamy!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *