Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone
No votes yet.
Please wait...

GA: Praktyczne porady dla uczestników Akademii eCommerce.

(00:06) Grzegorz: Rafał, dla mnie, ale przede wszystkim dla uczestników Akademii liczy się to, że kiedy oni już zapoznają się z Twoim szkoleniem to chcą usiąść przy komputerze i wykonać konkretne działania w swoim sklepie internetowym, pozwalające przyśpieszyć ich biznes i dać większe efekty. Jakie trzy najważniejsze rzeczy dowiedzą się oni na tym szkoleniu, które pozwolą im już teraz zacząć oszczędzać, bądź zarabiać więcej w sklepie internetowym?

(00:36) Rafał: Pierwsza rzecz, to jest możliwość analizowania, które źródło ruchu konwertuje. Czyli jesteś w stanie bardzo szybko podjąć decyzję, z której reklamy warto korzystać. Załóżmy, że masz trzy formy reklamy: Instagram, Facebook i Google Adwords. Na każdą formę reklamy wydajesz po 1000 złotych. Co miesiąc sprzedajesz produkty o wartości 10 tysięcy, ale jeśli nie prowadzisz analityki, nie wiesz skąd są te zamówienia. Jeżeli dokonasz analizy, będziesz wiedział, że np. z Facebooka zarobiłeś 1000 złotych, z Instagrama 500 złotych, a z Adwords 7500 złotych. Jeżeli teraz przeniesiesz wszystkie te środki (oczywiście w pewnym uproszczeniu) na Adwords, zamiast 10 tysięcy, zarabiasz 25 tysięcy złotych.

(01:34) Grzegorz: Ok, i to mogę zrobić od razu…

(01:36) Rafał: Możesz to zrobić w każdej chwili.

(01:37) Grzegorz: Ok.

(01:38) Rafał: Druga rzecz, którą już za chwilę może zrobić każdy uczestnik Akademii oraz każda osoba słuchająca naszego wywiadu, to jest porównywanie skuteczności poszczególnych reklam. Czy są to reklamy w Adwords, na Facebooku, czy są to różne wersje mailingu, dzięki Google Analytics, w każdym momencie będziesz w stanie sprawdzić, która konkretnie reklama (wersja graficzna) jest skuteczniejsza.

(02:04) Grzegorz: Czyli rozumiem, że to rozwiązuje ten problem, że siedzi trzech marketingowców przy stole i jeden proponuje reklamę z panią w pięknej czerwonej sukience, drugi z rodziną z dzieckiem, a trzeci z nowoczesnym samochodem, który będzie zachęcał do zakupu, i Ty tak naprawdę każdą z tych kreacji, możesz śledzić pod względem ich skuteczności?

(02:26) RafałDokładnie tak, na tym to polega. Po takiej analizie, która jest bardzo prosta i bardzo szybko można ją wykonać, eliminujemy tę reklamę, która jest najmniej skuteczna i ewentualnie wprowadzamy kolejną wersję, żeby dalej ją promować.

(02:40) Grzegorz: I czego jeszcze dowiedzą się uczestnicy Akademii? Trzecia rzecz?

(02:43) Rafał: Trzecia rzecz, to jest to, z jakich urządzeń użytkownicy korzystają przeglądając stronę. Obserwujemy i w Polsce i na całym świecie trend, gdzie coraz istotniejsze są właśnie urządzenia mobilne. Możesz sprawdzić, czy Ci użytkownicy dobrze czują się na Twojej stronie mobilnej. To jest bardzo proste, wystarczy, że uruchomisz sobie jeden z raportów, zerkniesz ile czasu spędzają oni na stronie w wersji mobilnej oraz wersji komputerowej, ile stron odwiedzają podczas jednej sesji itd.

(03:25) Grzegorz: Rozumiem, super! Czyli to są co najmniej trzy rzeczy, których mogą się dowiedzieć. Tych rzeczy będzie oczywiście jeszcze więcej?

(03:30) Rafał: Tak jest. Podczas szkolenia podstawowego podamy pięć konkretnych raportów i konkretnych wniosków, jakie można z tych raportów wyciągnąć. Dodatkowo powiemy kilka rzeczy na temat tego, czym właściwe jest konwersja w sklepie i jak ją poprawnie ustawić.

(03:50) Grzegorz: Super! Rafał, dziękuje Ci za wyczerpujące odpowiedzi na pytania. Jednocześnie chciałem zachęcić wszystkich uczestników Akademii, żeby dalej eksplorować tematykę Google Analytics w szkoleniach dostępnych w Akademii. Pod lekcjami możecie też zadawać pytania Rafałowi, na które on bardzo chętnie Wam odpowie. Więc nie bójcie się i działajcie jak najlepiej z analityką w swoim sklepie internetowym!

No votes yet.
Please wait...
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0Email this to someone

Przeczytaj także

Rafał Szeles

Rafał Szeles

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *