Zakupy w internecie są dokonywane coraz częściej. Pozornie wydawać by się mogło, że jest to zajęcie, któremu użytkownicy najchętniej oddają się w dni wolne, jednak analiza kampanii reklamowych prowadzonych przez firmę RTB House pokazuje coś zupełnie innego. Zatem kiedy najchętniej robimy zakupy w internecie?

 

Zakupy w sieci w ciągu tygodnia

Bazując na danych zebranych zebranych z różnych części świata, firma RTB House wysunęła wniosek, że najpopularniejszym dniem tygodnia, w którym użytkownicy robią zakupy w sieci, jest wtorek. Właśnie wtedy kliknięcia w reklamy wzrastają o 37%. Tego dnia rośnie także konwersja – o 47%, w porównaniu do dnia, kiedy zakupy w internecie są dokonywane najrzadziej (sobota, wskaźnik konwersji – ilość dokonanych zakupów – w tym dniu wynosi jedynie 11%, w porównaniu z całym tygodniem).

Dodatkowo badanie dowiodło, że najpopularniejsza pora dnia, podczas której klienci decydują się na zakup w sieci, to godziny od 14 do 16 oraz 20 a 23.

Bardzo podobne wyniki osiągane są w Polsce – w naszym kraju również wtorek jest najpopularniejszym dniem na zakupy w sieci. Liczba kliknięć zakończonych transakcją wzrasta wtedy o 52%, a kliknięcia w reklamy o 27%.

Kiedy w Polsce najchętniej robimy zakupy w internecie? Najdogodniejszą porą dnia okazują się godziny wieczorne – między 20 a 22. Wtedy też sklepy notują 22% wszystkich transakcji dokonanych w ciągu całej doby.

 

Znajomość zachowań zakupowych – klucz do sukcesu w e-commerce

Nawiązując do wypowiedzi przedstawiciela firmy RTB House, warto wspomnieć jeszcze o tym, że obecnie niezwykle istotne jest posiadanie wiedzy na temat tego, w jaki sposób użytkownicy dokonują zakupów w sieci. Szczególnie, że z internetu korzysta się nie tylko w celach rekreacyjnych, a coraz częściej wykorzystuje się go w celach zawodowych, czy właśnie dokonuje za jego pomocą zakupów.

Wiedza na temat tego, jak, gdzie i kiedy użytkownicy kupują najchętniej, to niejako klucz do sukcesu każdego przedsiębiorstwa działającego w branży e-commerce. W pozyskiwaniu tych danych pomaga obecnie sztuczna inteligencja i algorytmy, które oprócz zbierania informacji same uczą się tego, w jaki sposób personalizować przekazy reklamowe do odpowiednich grup odbiorców.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *